Sunday, December 26, 2010

ketenangan yang ku perlukan

Dari hari ke hari..
hatiku dilempar pelbagai pertanyaan
pertanyaan yang membuatkan ku semakin sedar..
semakin ingin tahu..dan semakin insaf..
ya'Allah..sudah terlalu jauh aku dari dakapan mu..
pandanglah aku..dengarkan lah rintihan hatiku ya'Allah..
sesungguhnya pada tika ini aku mengharapkan ketenangan..
aku mengharapkan kasih sayang dari mu..
tuhan..bru aku sedar,aku semakin jauh darimu..
semakin hilang dari pandanganmu..
aku mohon berikan aku kesempatan yang kedua kalinya sebelum terlambat..
 
ya'Allah yang maha mengetahui..
tidak dapat ku tahan air mata ini dari terus mengalir..
kenangan lama selalu memburu ku..
membuatkan aku lemah dan xberdaya untuk bernafas lagi..
kuatkan lah hatiku ya'Allah..bantulah aku..ku perlu pertolongan darimu..
ya'Allah adakah aku seorang yang munafik..??
di dalam hatiku penuh duri kelukaan tapi bibir ku masih menguntumkan sebuah senyuman..
sesungguhnya..di dalam sebuah senyuman ku terdapat 1001 kelukaan..
yang mana orang yang aku sayang tak pernah mengetahuinya..
mengalir air mataku pada tika ini..
 
tiada siapa yang tahu kecuali -MU ya'Allah..
andai kata..selepas ini mataku akan tertutup buat selamanya
aku hanya ingin buat kali terakhir dalam hidupku berada disisi orang2 yang ku syg..
mungkin hati ini akan lbh tenang di alam sana kerana hati ini terlalu rapuh tuk dilukai lg..
ya'Allah..kuatkan aku..
kuatkan aku ya'Allah..izinkan aku untuk kembali tersenyum..
hanya satu ku pinta hidup dan matiku..jangan sesekali kau tinggal kan aku..
meskipun aku lalai dan semakin jauh darimu..
aku rela ditinggalkan oleh orang yang aku sayang didunia ini 
tapi aku tak sanggup ditinggal kan oleh Mu..
ya'Allah aku tak mengerti mengapa air mata ini mudah sangat mengalir apabila ditimpa kesusahan..
ringankanlah kesakitan dihatiku ini ya'Allah..krn..
tiada siapa yang akan mengusap tangis ku lagi..
tiada siapa yang akan memberi ku ketenangan dikala aku bersedih lagi..
selain dirimu ya'Allah..
..kini..banyak perubahan yang telah aku lakukan..
aku lakukan ini semua kerana mu ya'Allah..
terima kasih kerana kau telah membuka hatiku..
terima kasih ya'Allah..aku tetap gembira dan tabah menghadapi semua ini.
meskipun aku terpaksa tinggalkan orang yang aku sayang..
salam dari hati yang amat tulus mencintaiMU ya'Allah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...